Coronavirus

24 februari 2021
 
Nu Nederland en België aan het vaccineren zijn, hebben we natuurlijk allemaal weer reiskriebels. We hopen natuurlijk dat alle geplande visreizen door kunnen gaan, maar eerlijk is eerlijk: de kans dat we er in april, mei en juni van dit jaar op uit kunnen is niet heel groot. Reizen naar IJsland in april, bijvoorbeeld, zijn al verzet op verzoek van onze lokale partner. Wij zijn daarom voor de zekerheid al samen met onze gasten naar alternatieve data aan het kijken om toch nog dit jaar op visreis te kunnen gaan. Daarbij mikken we op de tweede helft van dit jaar als serieus alternatief.
 
In het kader van de Corona maatregelen organiseren wij GEEN visreizen naar landen die ten tijde van de reis als oranje gekenmerkt zijn door het Nederlandse ministerie van buitenlandse zaken.
 
Onze volledige overwegingen hiervoor zijn:
 
1. De Nederlandse overheid vraagt ons om NIET naar als oranje gekenmerkte landen te reizen. Daar hebben wij afgelopen jaar gehoor aan gegeven en doen we ook in 2021.
 
2. Als je als reiziger naar een land reist dat als oranje staat gekenmerkt, is je reisverzekering in 99% van de gevallen niet geldig.
 
3. Als je als reiziger naar een land reist dat als oranje staat gekenmerkt, is je zorgverzekering niet in alle gevallen geldig.
 
4. Na terugkomst uit een oranje land dien je in quarantaine te gaan. Voor reizigers die in loondienst zijn en niet van uit huis werken betekent dat dus 10 dagen extra verlof opnemen.
 
5. Als een land in lock-down gaat tijdens je reis, dan is de reisorganisatie verantwoordelijk voor de repatriëring. Er is echter geen enkel visreisbureau in Nederland dat deze kosten kan opbrengen, en aangezien de reisverzekering dit ook niet dekt, ben je als reiziger overgeleverd aan de willekeur van het land en je eigen portemonnee. Daarnaast zal bij personen in loondienst de baas vast wel een hartig woordje willen spreken waarom zij toch op reis zijn gegaan. Met alle gevolgen van dien.
 
 
Begrijp ons niet verkeerd. Wij zijn er ook helemaal klaar mee! En wij willen ook weer heel graag reizen en vissen. We zijn echter van mening dat we door eerlijk te zeggen waar het op staat de grootste bijdrage kunnen leveren aan de beste, veiligste en snelste oplossing voor al onze gasten, voor Nederland en voor ons eigen bedrijf op de lange termijn. Het belang van onze eigen portemonnee op de korte termijn zetten we hier dus nadrukkelijk even aan de kant.
 
Mocht je hier vragen over hebben kan je vanzelfsprekend contact met ons opnemen via 0348 – 201 266 of per e-mail op info@visreis.nl .
 
 
 

13 december 2020

 

We zijn gestopt met de updates over alle verschillende landen en wat wel mag en wat niet. Momenteel is het erg beperkt wat er mogelijk is en nemen we 7 a 8 weken voor vertrek contact op met de klant om de situatie te bespreken en gezamenlijk tot een oplossing te komen.

Wij zijn een reisbureau en bieden een pakketreis aan. Daarom zijn wij verplicht om de geboekte reis in het uiterste geval ook aan de gast te vergoeden als men dat wil. Dat kan als op basis van de geldende regels van het land het niet mogelijk is om erheen te reizen. Deze beslissing wordt uiterlijk twee weken voor vertrek door ons genomen.

Echter verzoeken we al onze gasten in eerste instantie om de reis te verplaatsen. Dat heeft ruim 95 % van onze gasten in de afgelopen periode ook gedaan en is voor iedereen het beste. Het is allemaal veel extra werk voor ons maar dat is altijd beter dan volledig annuleren. In de basis wordt de reis voor hetzelfde bedrag aangeboden. Het kan echter voorkomen dat een onderdeel van de reis in prijs hoger of lager wordt. Als dat het geval is wordt het totaalbedrag daardoor ook aangepast voor de nieuwe reisdatum.

Concreet komt het erop neer dat je dus de keuze hebt om de reis te verplaatsen naar een nieuwe datum of om je geld terug te krijgen in het geval het niet mogelijk het land van bestemming in te reizen. Bij annulering van de reis hanteren we het bedrag van 25 euro boekingskosten die we niet restitueren.